modern nation-state maandeeq union NU2011 EX-SOMALIE

modern nation-state maandeeq union NU2011 EX-SOMALIE
SAB END SAMAALE

A long way to go for peace

A long way to go for peace
somalia

HIDO IYO DHAQAN

HIDO IYO DHAQAN

Pageviews vorige maand

maandeeq leiden

woensdag 12 oktober 2011

Ontmoeting met de gemeente Leiden

Al een aantal keer heb ik, Ahmed Magan, een gesprek gehad met vertegenwoordigers van de gemeente (buurtopbouwwerk en beleid). Ook deze week was dit weer het geval. Dit om te bespreken hoe de gemeente ons zou kunnen ondersteunen. Natuurlijk hebben we veel wensen. Deze heb ik ook besproken. In hoeverre er, in deze tijden van bezuiniging, aan tegemoet kan worden gekomen, is op dit moment nog niet duidelijk. Waar ik in ieder geval op wil focussen nu, is dat de sportactiviteiten voor jongeren op korte termijn van start gaan, en dat we als vereniging een plek krijgen waar we de Somalische gemeenschap een paar keer per week kunnen ontvangen. Gewoon voor de gezelligheid en saamhorigheid, maar ook om de verdere administratie klaar te maken, de gemeenschap in kaart te brengen, zodat we op termijn elkaar nog beter van dienst kunnen zijn. Wat ik het liefst zou willen ontwikkelen op de middellange termijn, is een talentenbank. Iedereen kan wat, en heeft iets wat de ander misschien niet kan? Hoe kunnen we elkaar het best helpen en daarbij ook wat meer gemeenschapszin krijgen. Zolang we allemaal geïsoleerd blijven, zit er geen vooruitgang in, terwijl soms: 1+1=3!
Behalve bovenstaande punten, ben ik aan het onderzoeken hoe we ons op cultureel gebied meer kunnen profileren. Leuk voor onze eigen gemeenschap, maar ook interessant voor alle overige inwoners van Leiden e.o. Het is ook wel eens leuk om positief in het nieuws te komen. Iedereen die mee wil denken/werken, kan contact met me opnemen.

Met vriendelijke groet,
Ahmed Magan, voorzitter

Geen opmerkingen: